Mother van S.E. Lynes

MotherMother gaat over Christopher Harris, een jongen die vlak voor hij gaat studeren achter een geheim komt dat zijn leven op zijn kop zet. Het is het begin van een verhaal waarin je steeds wat meer te weten komt over wie Christopher is en hem volgt in zijn zoektocht naar zichzelf en naar meer informatie over het geheim.

Ik vond het niet zo’n heel goed verhaal. Het kwam erg traag op gang en het einde vond ik ook wat teleurstellend. Daarnaast vond ik het personage van Christopher niet echt geloofwaardig overkomen. Hij is sociaal heel onhandig, maar met een bepaald persoon gaat het meteen goed. Hoewel dit wel enigszins bij het verhaal paste, vond ik het net wat te veel uitvergroot en overdreven.
Een groot deel van het verhaal gaat over hoe Christopher omgaat met het geheim. Omdat er hier eigenlijk geen enkele tegenslag is, is het best wel saai om te lezen. Het is hierin meer een soort documentatie van hoe het is gelopen dan dat het daadwerkelijk een goed verhaal is om te lezen. Ondertussen loopt er nog wel een ander verhaal parallel aan, wat het iets spannender zou moeten maken, maar dit verhaal wordt niet echt uitgewerkt. Vooral naar het einde toe is dit een beetje een anticlimax. De verhaallijnen die wel interessant zijn worden eigenlijk een beetje afgeraffeld en de verhaallijn die daadwerkelijk uitgewerkt wordt is wat saai.
De schrijfstijl is verder wel goed, het leest makkelijk weg en is verder niet vervelend. Het zit hem puur in de uitwerking van de verhaallijnen dat ik het niet zo’n heel goed verhaal vond. Er worden een hoop dingen aangehaald die niet voldoende uitgewerkt worden naar mijn idee. 

Het is een wat cryptische review, maar dat komt voornamelijk doordat ik met meer informatie al een deel van het verhaal verraad, en hoewel je hier al heel snel achterkomt, wil ik dat toch niet doen!

Plaats een reactie