Boekenfestijn

Vandaag geen review van een boek, maar een review van het boekenfestijn waar ik alweer een maandje geleden was. Omdat er helaas geen boekenfestijn meer in Apeldoorn is (waar ik wat dichterbij woon), ben ik deze keer maar naar Utrecht gegaan. Het is een stukje verder rijden, maar het blijft toch altijd erg leuk!
Het boekenfestijn van Utrecht was dit jaar voor het eerst niet meer in de Jaarbeurs in Utrecht, maar in de Beursfabriek in Nieuwegein. Voordeel hieraan is dat ze hier gratis parkeren hebben. Dat scheelt toch weer als je voor goedkope boeken gaat, dan is het zonde als je het geld dan nog wel uit moet geven aan parkeren. Eenmaal binnen vond ik het een vrij donkere hal en niet erg overzichtelijk. Dit ben ik anders gewend van Apeldoorn. De Americahallen, waar het boekenfestijn in Apeldoorn altijd plaatsvond, zijn een stuk lichter en dat voelt voor mij meteen een stuk overzichtelijker.

20181004_163634.jpg

Maar het maakt het er niet minder leuk op. Daar waar ik vorige jaren altijd redelijk snel voorbij de eerste tafels liep, ben ik daar dit jaar wat langer blijven hangen. Hier liggen namelijk alle kinderboeken! En aangezien ik in juli dit jaar mama ben geworden van een prachtig ventje, heb ik natuurlijk wel genoeg boeken nodig om hem mijn liefde voor het lezen mee te geven (ik had er al een heleboel liggen voor zijn geboorte, maar je kunt nooit genoeg boeken hebben toch?).
Hier ben ik uiteindelijk het langst gebleven en ik heb 4 boeken en 2 liedjesboeken meegenomen. Daarna doorgelopen naar de rest van de tafels. De meeste heb ik overgeslagen, omdat ik weet dat ik daar toch niks ga vinden, maar zeker bij de Engelse boeken ben ik even blijven hangen. Ik heb een enorme stapel Engelse boeken meegenomen voor m’n werk, maar voor mezelf helemaal niks.

Omdat ik nog zo ontzettend veel boeken moet lezen, heb ik het rustig aan gedaan en heb ik uiteindelijk alleen de Gone-serie gekocht en 1 boek van Jodi Picoult (beiden in het Nederlands). Het zal met mijn leeslijst vast nog wel even duren voor ik de boeken ga lezen, maar ach, ze staan alvast mooi in de kast!

Gaan jullie ook wel eens naar het boekenfestijn?

Plaats een reactie