Extra verhalen van JK Rowling

31538635Afgelopen week las ik de drie korte e-books die via Pottermore zijn verschenen met achtergrondinformatie over de Harry Potter serie:

Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies

Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists

Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide

Als groot fan van de Harry Potter serie (ik heb de serie geloof ik wel een stuk of 5 keer helemaal gelezen en de eerste 4 delen zo’n 10 tot 20 keer), was ik heel benieuwd naar deze verhalen.

Het zijn korte boekjes van ongeveer 70 bladzijden en hebben niet echt een verhaal. Ze geven extra informatie over de wereld waarin de serie zich afspeelt. Ik vond het een leuke aanvulling op de serie. Je moet niet hele verhalen verwachten, daarvoor zijn de boeken simpelweg te kort. Ook als je Harry Potter goed kent en er meer over gelezen of gezien hebt, zullen sommige dingen in deze boeken je al bekend voorkomen.

De leukste van de 3 vond ik de Short Stories of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies. In dit boek vertelt JK Rowling meer over de achtergrond van Minerva McGonagall en Remus Lupin. Ik had het idee dat ik weer even terug was in de wereld van Harry Potter en dat beviel me goed!

Een aanrader voor als je de HP-serie leuk hebt gevonden en wel wat meer wil weten. Als je niks met de serie hebt, zou ik je deze boeken ook niet aanraden.

Geef een reactie

