Keep calm and take a break

keep-calm-and-take-a-break-42Misschien dat sommigen het al door hadden, maar de afgelopen weken liepen de dingen op mijn blog niet helemaal zoals ze normaal lopen. Nu vergeet ik wel vaker dingen, maar het waren er nu wel een heleboel (vind ik zelf dan): blogposts kwamen (te) laat; ik zou afgelopen vrijdag een review plaatsen over Oliver Twist van Charles Dickens, omdat jullie die hadden gekozen in het maandoverzicht van juli; en gisteren had eigenlijk het maandoverzicht van augustus moeten komen, maar ook hier ben ik niet aan toegekomen.
De reden hiervoor is dat ik half augustus ben begonnen met mijn nieuwe baan en daarnaast binnenkort ook met een opleiding ga starten. Na heel lang heel veel tijd te hebben gehad voor lezen en bloggen, is dat nu zo ongeveer het tegenovergestelde. Ik las de afgelopen maanden al wat minder, maar in augustus heb ik maar 1 boek uitgelezen en ook met Oliver Twist schiet het nog absoluut niet op. Ik kom er gewoon simpelweg niet meer aan toe.
In de eerste instantie was mijn idee nog wel om op dezelfde manier door te gaan met mijn blog, maar ik kwam er eigenlijk al heel snel achter dat dit misschien toch iets te veel van het goede was. Naast het feit dat ik gewoon heel erg weinig lees en zo dus bijzonder snel door mijn reviews heen ga, merk ik ook dat m’n blog een beetje naar de achtergrond verdwijnt in mijn hoofd. Kort gezegd vergeet ik gewoon om vrijdags een review te plaatsen. Aangezien ik het nu al vergeet, terwijl mijn opleiding nog niet eens gestart is, denk ik dat dat straks alleen maar erger wordt.
Ik heb dus besloten om het bloggen even op een lager pitje te zetten. Dit betekent niet dat ik er helemaal mee ophoud, maar er zal niet elke week meer een review online komen. Soms misschien wel, maar soms zal het ook wat langer duren. Wat betreft het maandoverzicht moet ik nog even kijken wat ik daarmee ga doen. Voor deze maand komt het in ieder geval niet meer, maar mogelijk straks nog weer wel. Het enige wat ik voor nu hiermee wil is dat ik de verplichting (voornamelijk naar mezelf waarschijnlijk) loslaat.
Hoe lang dit zo is, weet ik helaas nog niet. De opleiding zelf is 2 jaar, maar ik hoop dat het niet zo lang zo zal zijn! De tijd zal het leren!

7 thoughts on “Keep calm and take a break

Geef een reactie

