Boekenfestijn

Het is inmiddels al weer een hele tijd geleden, maar ik was er nog niet aan toegekomen deze blog te schrijven!
20150619_172046Van 18 t/m 21 juni was in Apeldoorn het Boekenfestijn in de Americahallen. Het Boekenfestijn is een soort boekenmarkt waar ze enorm veel boeken verkopen voor hele lage prijzen. Hoewel het al meer dan 35 jaar wordt georganiseerd, ken ik het pas 3 jaar. Maar direct na de eerste keer was ik groot fan! Het wordt georganiseerd door het hele land (en ook België), maar is meestal rond half juni in Apeldoorn, wat voor mij mooi dichtbij is. En zo ook dit jaar!
Ze hebben er echt van alles! Allerlei soorten non-fictie en fictie, kookboeken, Engelse boeken, strips, kinderboeken, reisboeken, ga zo maar door. Zoals ik al eerder wel gezegd heb, mag ik eigenlijk geen boeken meer kopen van mezelf, maar moet ik eerst de boeken in mijn kast uitlezen. Het Boekenfestijn vormt hier een uitzondering op, maar ik probeer me toch altijd een beetje in te houden. Eerst dus alles langs, alles in mijn mandje gooien wat interessant lijkt en vervolgens uitzoeken wat mee gaat en wat achter moet blijven. Zo ging ik dit jaar van 16 boeken in mijn mandje met 10 boeken uiteindelijk naar huis. Best netjes gedaan, vind ik zelf!
Ik kocht uiteindelijk deze boeken:

  • H20150622_203642et keukenhuis van Kathleen Grissom: Eigenlijk het enige boek wat ik heb gekozen op de achterflap. Kende het boek en de auteur niet, maar leek erg op Een keukenmeidenroman, wat ik er leuk vond.
  • Aan niemand vertellen van Simone van der Vlugt: Ik ben altijd groot fan van Simone van der Vlugt en heb haar boeken meestal in 1 dag uit. En zo bleek thuis ook. Dit boek had ik namelijk al in de kast staan en heb ik dubbel gekocht. Oeps… Ik heb het overigens nog niet gelezen.
  • Sing You Home van Jodi Picoult: Bekend van het boek My Sister’s Keeper, welke ik niet heb gelezen, maar wel de film van heb gezien. Ik heb wel het boek Handle with Care van haar gelezen en vond dat erg goed.
  • Northanger Abbey van Jane Austen: Een aanvulling op mijn Jane Austen collectie, die nog niet zo heel groot is.
  • The Beatrix Potter Collection Volume 1 + 2: Deze vond ik er gewoon heel erg lief uit zien.
  • Dertien van Stuart McBride: Dit boek ben ik een hele tijd geleden al een keer tegen gekomen in het Engels en daar was ik toen wel heel benieuwd naar. Niet gekocht (zelfde reden als altijd) en zag het nu liggen. Meegenomen dus!
  • The Hobbit van J.R.R. Tolkien: Hoewel ik de LOTR-trilogie nooit ben doorgekomen, heb ik gehoord dat dit boek makkelijker te lezen is. Ben benieuwd!
  • Rafaël van Christine Otten: Ik heb hier een recensie ooit van gelezen en die klonk erg goed. Ik was op de een of andere vreemde manier in de veronderstelling dat dit boek over Rafaël van der Vaart ging, en daarom niet geïnteresseerd. Tot ik dus die recensie las en doorhad dat ik er volledig naast zat!
  • Groot Handboek Dressuur: Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden begonnen met paardrijden en vond het wel heel leuk om daar wat meer over te lezen om te zien of ik dat ook kan toepassen!

Voorlopig heb ik weer even genoeg dus! Ik vermoed dat ik deze boeken met het boekenfestijn van volgend jaar nog niet allemaal gelezen heb, maar ach, ik zal er ook dan toch weer bij zijn. De aantrekkingskracht is gewoon te groot!

Zijn jullie wel eens bij een boekenfestijn geweest?

4 thoughts on “Boekenfestijn

  1. Mooie buit! Ik kom er elk jaar in Maastricht en af en toe in Eindhoven. Ik ben ook wel eens naar Hasselt, Antwerpen, Gent en Utrecht geweest, maar het voordeel is dan wel weer dat je minder verleid bent iets te kopen. Ook al is mijn buit nog altijd iedere keer veels te groot.

    • Ik ben het eerste jaar ook zowel in Apeldoorn als in Enschede geweest (Enschede doen ze het nu niet meer, was te weinig animo). Maar dan heb je wel grotendeels hetzelfde aanbod en koop je inderdaad minder snel wat. Maar inderdaad, de buit is elke keer weer veel te groot! Ik heb nu ook nog meerdere boeken liggen die ik vorig jaar heb gekocht en gewoon nog niet gelezen!

Geef een reactie

