De oneindige zee van Rick Yancey

9200000036035167Titel: De oneindige zee
Auteur: Rick Yancey
Uitgever: AW Bruna
Aantal pagina’s: 336
Prijs: €19,95

Nadat het kamp is opgeblazen, verschuilen de vrienden Ringer, Ben/Zombie, Nugget/Sam, Poundcake, Dumbo, Teacup en Cassie zich in een hotel vlakbij. Ze wachten op Evan, die beloofd had terug te komen, maar zijn ook bezig met hoe ze de komende tijd verder moeten gaan. Ringer gaat op excursie om te zien of ze voor de winter in de grotten kunnen bivakkeren, een onderneming die niet zonder kleerscheuren is.
Ondertussen worden de anderen in het hotel ook aan de nodige moeilijkheden onderworpen en moeten ze vertrouwen op elkaar. Iets wat makkelijker lijkt dan het is!

Mijn mening
Er zijn maar twee nadelen aan dit boek en dat is dat ik deel 1 niet had gelezen en dat deel 3 nog niet verschenen is.
Het is dus een boek dat je niet los kunt lezen van De vijfde golf, daarvoor is er teveel informatie die je moet weten. Voor mij gaf dat af en toe wat moeilijkheden om het te begrijpen, omdat ik dus niet alle details kende. Verder is het gewoon een heerlijk verhaal om te lezen. De personages zijn goed uitgewerkt en Yancey’s schrijfstijl is goed en het leest vlot door. Het lijkt alsof er heel weinig gebeurt in het verhaal, maar door de verschillende perspectieven gebeurt er toch veel meer dan je eigenlijk denkt. De spanning blijft er goed inzitten. Dat wat de meeste mensen willen weten (volgens Goodreads in ieder geval: leeft Evan nog?) komt toch redelijk snel al aan bod, maar Yancey heeft voor die tijd alweer voldoende nieuwe dingen gecreëerd, waardoor dat allang al niet meer het belangrijkste is!
Ik had het boek binnen een paar dagen uit, want het las prima door. Ik ben zeer benieuwd naar het volgende deel en eigenlijk zelfs ook nog wel naar het eerste!

Plaats een reactie