Maandoverzicht januari

In januari las ik tot mijn eigen verbazing veel meer boeken dan ik normaal doe gedurende een maand. Mijn gemiddelde van vorig jaar was ongeveer 5 boeken per maand en ik heb er nu in januari al 8 gelezen! Een goed begin voor mijn uitdaging van 60 boeken dit jaar.

En hoe staat het verder met mijn uitdagingen?
Van deze 8 boeken waren er 2 van Suzanne Vermeer, wat valt onder de uitdaging Ik lees Nederlands! Hiermee zit ik dus al op 2 van de 5! Lijkt een goed begin, maar het zal mij niks verbazen als ik die 5 maar net ga halen eind dit jaar. Verder heb ik nu, zoals ik al zei, dus 8 van de 60 boeken gelezen die ik als uitdaging op Goodreads had gezet en hiermee kan ik mijn 2015 Reading Challenge als volgt invullen:

Reading Challenge list - hard version 2

Wat betreft het niet boeken kopen, volgens mij de grootste uitdaging die ik ben aangegaan dit jaar (en de afgelopen jaren), heb ik me goed ingehouden deze maand! Ik heb zelf namelijk geen enkel boek gekocht in januari. So far so good! Wel heb ik nog De verteller van 6:27 gewonnen via Hebban en had ik vorig jaar The Silkworm van Robert Galbraith bij het ECI besteld en die kreeg ik in januari thuisgestuurd. Valt nog best mee, al zegt ik het zelf.

En daarmee kom ik direct aan bij iets nieuws wat ik wil introduceren op mijn blog! Aangezien ik dus nog zoveel ongelezen boeken in mijn kast heb staan, sta ik elke keer als ik aan een nieuw boek wil beginnen enorm lang voor mijn boekenkast met welk boek ik nu weer wil gaan lezen. Meestal roep ik mijn vriend erbij en laat ik hem kiezen, maar het leek mij nog veel leuker om jullie erbij te betrekken! Dit idee is ook deels geïnspireerd door de rubriek Kiezen is moeilijk op de blog van Gerrianne, Lees dan!. Vanaf nu zal ik elke maand 5 boeken in een poll zetten waar jullie op kunnen stemmen. Het boek met de meeste stemmen zal ik die maand sowieso lezen en een blog over plaatsen!

Deze vijf boeken heb ik random gekozen uit mijn lange lijst met nog te lezen boeken. Mocht je in deze lijst nog iets zien wat je graag de volgende keer terug wil zien, laat het dan weten in een reactie hieronder! Ik hoor ook graag waarom je voor een bepaald boek gekozen hebt! Volgende week, 8 februari, zal ik kijken welk boek de meeste stemmen heeft!

12 thoughts on “Maandoverzicht januari

  1. Een keukenmeidenroman heb ik zelf nog liggen. Toen ik daaraan wilde beginnen, pikte mijn moeder ‘m in, en toen ik ‘m terug kreeg, kreeg ik de indruk dat ie niet zo leuk was. Hij ligt er dus nog steeds. Ik zag ik je lijstje dat je “Divergent” ook hebt gelezen, heb je de andere 2 delen ervan ook gelezen? En wat vond je ervan? Ik heb ze ook namelijk. Ik vind het een beetje dezelfde stijl als “The Hunger Games”, maar “Divergent” vind ik realistischer. Voor zover je dat over zo’n boek kan zeggen natuurlijk. 😉

    • De verhalen die ik over Een keukenmeidenroman hoor, zijn vaak wel erg positief. Ook de film scheen wel erg leuk te zijn. Maar ik heb geen idee, want ik moet m dus nog lezen!
      En ja, ik heb gisteren net Insurgent uitgelezen en begonnen aan Allegiant. Ik vind ze tot nu toe ook wel erg goed, maar vaak is het derde deel het deel dat het meeste tegenvalt, dus ik ben benieuwd of dat met deze ook zo is, of dat het een mooie afsluiting zal zijn!

  2. Een keukenmeidenroman!
    Ik heb de verfilming gezien en die vond ik super! Dus dan moet het boek al helemaal goed zijn (en dat is ook wat ik gehoord heb van meerdere mensen)

  3. Goed bezig met lezen :-).

    Ik ben zelf ooit in Bonita Avenue begonnen, maar kwam daar niet doorheen. Ik ben op zich wel nieuwsgierig wat jij ervan vindt, maar ik ga het je toch maar niet aandoen op daarop te stemmen.
    Ik heb ook gekozen voor Een keukenmeidenroman.

    Veel leesplezier deze maand!

    • Oh jeetje! Ik kreeg m aangeraden van een vriendin! Meestal ben ik niet zo fan van Nederlandse niet-thriller auteurs, dus ik heb geen idee of ik dit wat vind! Uiteindelijk zal ik m wel een keer gaan lezen (of er in ieder geval aan beginnen), maar het ligt aan de uitslag of dat deze maand al is of volgende maand! Hij staat op dit moment nog maar 1 stem achter Een keukenmeidenroman!

  4. ‘The help’ is een geweldig boek, omdat het een heftig thema heeft (onderdrukking van donkere mensen in Amerika) maar er zitten zulke hilarische scènes in dat het toch een heerlijk boek is. ‘Bonita Avenue’ heb ik wel uitgelezen, maar ik hield er geen prettig gevoel aan over. Ik vond het niet zo goed als veel anderen.

    • Dank je wel voor je stem! Ik ben inderdaad erg benieuwd naar The help vanwege het thema! Bonita Avenue kreeg ik aangeraden van een vriendin, dus geen idee wat ik daarvan kan verwachten! Jammer dat jij er geen fijn gevoel aan overhield.

  5. Pingback: Uitslag wat te lezen in februari! | Marlieke over boeken

  6. Pingback: Een keukenmeidenroman van Kathryn Stockett | Marlieke over boeken

Geef een reactie

