Zwarte piste van Suzanne Vermeer

9200000029884393Titel: Zwarte piste
Auteur: Suzanne Vermeer
Uitgever: AW Bruna Uitgevers
Aantal pagina’s: 248
Prijs: €7,95

Als de ex van Saskia haar niet met rust kan laten en ze alleen een baan kan vinden als bedrijfsleider in een supermarkt, besluit Saskia het roer volledig om te gooien en te solliciteren op de functie van au pair in Zwitserland bij een Nederlandse familie. Na een telefonisch sollicitatiegesprek wordt ze hiervoor aangenomen en al snel is ze onderweg naar haar nieuwe leven. Maar ondanks dat het leven in Zwitserland erg makkelijk lijkt te gaan, ze het goed kan vinden met de familie waar ze voor werkt en zelfs nog een kans krijg om als binnenhuisarchitect aan de slag te gaan, lijken er toch dingen te zijn die niet helemaal kloppen. Het huwelijk van de Zalia en Jules Laponder ziet er op het eerste oog gelukkig uit, maar Saskia komt er al gauw achter dat er dingen zijn die verzwegen worden. Toch kan ze hier de vinger niet op leggen en gaat ze op onderzoek uit. Dit heeft natuurlijk dramatische gevolgen.

Mijn mening
Ik had lang geleden het boek All inclusive van Suzanne Vermeer gelezen (volgens mij toen het net verschenen was) en was toen niet heel enthousiast. Toch zijn de boeken me altijd wel bijgebleven omdat ze zo’n herkenbaar omslag hebben en dat alle verhalen toch allemaal een beetje hetzelfde idee hebben. Toen een paar jaar terug dus ook bekend werd dat Suzanne Vermeer geen vrouw was, maar de inmiddels overleden Paul Goeken, had ik ook het idee dat ik wist wat voor boeken hij had geschreven. Echter, dit is pas weer mijn eerste Suzanne Vermeer (ondertussen is het meer een begrip dan een auteur) sinds die ene lang geleden. En ik moet zeggen dat deze me zeker niet is tegengevallen. Toegegeven, het is absoluut geen hoogstaande literatuur, maar om eerlijk te zijn (en dat is vast al wel gebleken uit mijn blogposts) heb ik daar ook niet zoveel mee. Dus ik heb gewoon heerlijk genoten van dit verhaal en had het binnen een dag of twee uit. En die twee dagen waren net alsof ik zelf in Zwitserland op de skipiste stond (niet de zwarte hoor, ik ben niet zo ervaren).

2 thoughts on “Zwarte piste van Suzanne Vermeer

  1. Pingback: Bella Italia van Suzanne Vermeer | Marlieke over boeken

Geef een reactie

