Wat je achterlaat van Tom Vowler

9200000029884567Titel: Wat je achterlaat
Auteur: Tom Vowler
Uitgever: AW Bruna Uitgevers
Aantal pagina’s: 240
Prijs: €17,95

Als er uit de gevangenis vlak bij het huis van Anna en haar gezin een gedetineerde ontsnapt staat het hele dorp in stand van uiterste oplettendheid. Waaronder ook Anna. Ondanks dat de gevangenen van deze gevangenis niet hele zware misdrijven hebben gepleegd, realiseert ze zich dat deze man niet voor niets vastzit. Daarnaast heeft ze er veel moeite mee dat haar oudste zoon zwaar aan het puberen is. Ze heeft maar weinig contact met hem en lijkt niet tot het door te dringen. Als hij dan ook steeds vaker van huis weg is zonder wat te laten weten, begint ze zich zorgen te maken.
Daarnaast is er nog het verhaal van een jonge docente die net begonnen is met lesgeven op een middelbare school en nog haar draai moet vinden. Ze wil graag het beste in iedereen naar boven halen en iedereen een kans bieden, ondanks dat haar omgeving maar al te duidelijk laat merken dat sommige jongeren gedoemd zijn te mislukken.

Mijn mening
In het begin vond ik het verhaal nog niet erg goed. Ik had moeite met de schrijfstijl en kon me daardoor niet goed in de personages inleven. Het personage van Anna leek erg ver van me af te staan. Echter, hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe meer details naar boven kwamen en hoe intrigerender ik het vond worden. Het was uiteindelijk geen boek waarvan ik echt zeg dat ik het mooi of goed vond, maar het zorgt er wel voor dat je er nog even goed stilstaat bij bepaalde dingen. Het blijft dus wel echt in je hoofd hangen.
Het omslag vind ik erg pakkend en past wat mij betreft goed bij het verhaal.

3 thoughts on “Wat je achterlaat van Tom Vowler

    • Het boek zit in principe wel goed in elkaar. Ik vond het zelf alleen wat voortkabbelen en dat lag me op het moment van lezen niet zo. Wat ik al zei, het werd in de loop van het verhaal wel steeds intrigerender en pakte me wel steeds meer, maar doordat ik er zo’n moeite mee had in het begin, kwam het niet meer helemaal goed.
      Misschien dat het lezen van andere recensies je uiteindelijk tot een keuze kunnen brengen!

  1. Pingback: Recensie: Tom Vowler - Wat je achterlaat | Ranking the Books

Geef een reactie

