Samenvatting 2014 en vooruitblik 2015

Wat was mijn doel in 2014 en heb ik dit gehaald?
Mijn doel aan het begin van het jaar was om 50 boeken te lezen. Dit is wat ik op Goodreads in ieder geval al had ingevuld. Het ging echter wel redelijk goed en na een paar maanden had ik voor mezelf het doel gesteld om er 60 te halen dit jaar (maar niet aangepast op Goodreads). En ook dat is gelukt! Ik heb in totaal 62 boeken gelezen dit jaar en daar ben ik toch wel een klein beetje trots op!

Wat vond ik het beste boek dit jaar?
Het boek dat de meeste indruk op mij heeft achtergelaten was The History of Loneliness van John Boyne. Het boek gaat over het misbruik in de kerk beschreven vanuit het oogpunt van een priester en ik vond dat het een zeer intens beeld gaf. Ik zou het graag nog eens lezen. Een review hiervan zal nog online komen komend jaar. Hij verschijnt 3 april in Nederland onder de titel De grote stilte.

Wat vond ik het minste boek dit jaar?
Dat is denk ik toch wel The War of the Worlds. Ik had hier veel meer van gehoopt, ook naar aanleiding van de film met Tom Cruise. Misschien een beetje valse hoop, want het is natuurlijk al een vrij oud boek. Er gebeurde maar heel weinig en ik had moeite om er doorheen te komen. Maar uiteindelijk is dat toch geluk en was ik daar wel enigszins trots op! Nu hoef ik m gelukkig nooit meer te lezen (ik heb m volgens mij zelfs al weggegeven aan een goed doel!)

Wat voor doelen/uitdagingen heb ik voor 2015 voor mezelf gesteld?
Aangezien ik dit jaar mijn doel van 50 ruim heb gehaald, stel ik mezelf voor volgend jaar direct vanaf het begin het doel van 60 boeken. Dit jaar is het ook gelukt, dus hopelijk volgend jaar ook! Ook heb ik me opgegeven voor de uitdaging Ik lees Nederlands! Hier is het doel om zoveel mogelijk (een voor jezelf haalbaar doel) boeken te lezen van Nederlandse auteurs. Omdat ik het leuk vind om mezelf doelen te stellen en uitdagingen te geven, heb ik me hiervoor opgegeven. Mijn doel lijkt echter heel erg laag, want ik heb ingezet op 5 boeken. Maar aangezien ik voornamelijk in het Engels lees en dat vaak ook leuker vind, denk ik dat dit een reëel doel is. Dit jaar heb ik er 4 gelezen, dus eentje meer is voor mij alweer een uitdaging! En last but certainly not least, ik ben samen met een vriendin deze uitdaging aangegaan om te kijken wie het verst komt. Verder heb ik nog een aantal dingen die ik volgend jaar zou willen en een daarvan is de serie van Game of Thrones uitlezen. Ik ben er dit jaar aan begonnen en hoewel ik het een leuke serie vind, ben ik halverwege dit jaar blijven hangen in deel 2. Het was denk ik niet de juiste timing. Komend jaar nog maar een keer proberen! Verder heb ik eigenlijk elk jaar al hetzelfde doel en dat ik namelijk dat ik zo min mogelijk boeken mag kopen. Mijn kast puilt nog enorm uit van alle boeken die ik nog moet lezen en ik probeer mijn lijst met nog te lezen boeken korter te maken, maar hij lijkt alleen maar langer te worden!

Wat kun je komend jaar verwachten van mijn blog?
Ik denk dat ik het op dezelfde manier vol blijf houden. Elke vrijdag plaats ik een recensie van een door mij gelezen boek. Het feit dat er elke week maar 1 komt is vooral om mezelf een beetje te beschermen. Op een gegeven moment zijn de reviews op en hoewel ik het altijd erg leuk vind om wat persoonlijkere blogs te lezen van andere bloggers of over andere leuke onderwerpen die met boeken te maken hebben, zie ik het zelf nog niet echt zitten om hiermee bezig te gaan. Wie weet in de toekomst nog, maar misschien ook wel gewoon niet!

Ik hoop dat jullie het komende jaar ook weer gezellig langskomen en met me meelezen! Hebben jullie nog leesdoelen voor komend jaar? En welk boek van afgelopen jaar is je het meest bijgebleven?

SONY DSC

2 thoughts on “Samenvatting 2014 en vooruitblik 2015

Geef een reactie

