Het boek der schaduwen van Cate Tiernan

9200000022055336Titel: Het boek der schaduwen
Auteur: Cate Tiernan
Uitgever: Unieboek | Het Spectrum
Aantal pagina’s: 204
Prijs: €7,50

Het boek der schaduwen is het eerste boek in de Wicca-serie dat uit 15 delen bestaat. Het is een young-adult serie en gaat over de zestienjarige Morgan Rowlands. Als Cal Blair in het dorpje Widow’s Vale komt wonen, zijn alle meiden direct weg van hem. Het wordt nog magischer als blijkt dat Cal aan Wicca doet en zijn klasgenoten hiermee kennis wil laten maken. Morgan en haar vriendin Bree zijn zeer geïnteresseerd, niet alleen in Wicca, maar ook in Cal. Als blijkt dat Morgan onverwachts veel krachten blijkt te hebben, is Cal ineens ook erg geïnteresseerd in haar, tot groot ongenoegen van Bree.

Mijn mening
Boek der schaduwen is een boek dat je makkelijk in een dag uit kunt lezen. Het is niet dik en leest makkelijk weg. Er staat een hoop boeiende informatie in over Wicca, verpakt in een romantisch verhaal over Cal en Morgan. Toen ik jonger was, heb ik dit boek ook al gelezen en kon ik me erg goed identificeren, nu ik wat ouder ben, merk ik dat het toch wat verder van me af staat. De perikelen van een zestienjarige lijken wat simpeltjes, maar doordat dit afgewisseld wordt door Morgans kennismaking met Wicca, blijft het op zich boeiend genoeg. Ik heb er in ieder geval weer zin in om de hele serie te lezen, want ondanks dat ik me een paar dingen kan herinneren, zijn er toch ook een hoop dingen die ik niet meer weet!

10 thoughts on “Het boek der schaduwen van Cate Tiernan

  1. Pingback: De heksenkring van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  2. Pingback: Heksenbloed van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  3. Pingback: Zwarte magie van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  4. Pingback: Ontwaken van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  5. Pingback: Behekst van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  6. Pingback: Noodkreet van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  7. Pingback: Erfgoed van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  8. Pingback: Conflict van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  9. Pingback: De zoeker van Cate Tiernan | Marlieke over boeken

  10. Pingback: Vijf keer Cate Tiernan | Marlieke over boeken

Geef een reactie

