Magische praktijken van Alice Hoffman

Magische PraktijkenTitel: Magische Praktijken (e-book only)
Auteur: Alice Hoffman
Uitgever: Orlando Uitgevers (A.W. Bruna)
Aantal pagina’s: 256

Magische praktijken vertelt het verhaal van Gillian en Sally Owens. Als hun ouders omkomen bij een auto-ongeluk, worden ze opgenomen door hun vreemde tantes. Alles kan en alles mag bij deze tantes en de meisjes komen zelfs in aanraking met magie. Als ze wat ouder zijn, zijn ze het echter zat om altijd als ‘vreemd’ gezien te worden en eerst Gillian, maar later ook Sally, vertrekt. Na enige tijd weinig contact met elkaar te hebben gehad, staat Gillian ineens bij Sally voor de deur met het lijk van haar echtgenoot in de auto. Ze besluiten hem te begraven in Sally’s tuin, maar al snel blijkt dat de geest van Gillians echtgenoot het hier niet bij laat zitten. Als de dingen uit de hand lijken te lopen, kunnen Gillian en Sally niets anders dan de hulp van hun tantes inroepen. Magische praktijken is ook verfilmd als Practical Magic met onder andere Nicole Kidman en Sandra Bullock.

Mijn mening
Ik had een heel leuk verhaal verwacht, maar het viel me eigenlijk heel erg tegen. Jammer! Het verhaal op zich was wel ok, maar dat wat de achterkant doet vermoeden, komt niet echt naar buiten. Daarnaast vond ik de vertelstijl heel erg kinderlijk. Ik heb me af en toe geërgerd aan de manier waarop dingen verteld werden en ook waarop dingen in het verhaal aangepakt werden. De plagerijen van de geest van de echtgenoot van Gillian zijn ook amper uitgewerkt en hadden naar mijn idee veel meer gebruikt kunnen worden. En als dan op het eind ineens alles opgelost wordt en iedereen weer blij en gelukkig is, is het gehele boek een opeenstapeling van perfecte relaties, mensen, gebeurtenissen etc. Heel erg jammer, want ik had er veel meer van verwacht! Ik heb zelf de film niet gezien, maar het schijnt dat deze wel erg leuk is. Ik kan me wel voorstellen dat een verhaal als dit zich goed leent om als film te verschijnen.
Ik heb de film zelf niet gezien. Heb jij de film wel gezien? Wat vond je ervan, is het een aanrader? Heb je ook het boek gelezen? Welke vond je beter?

Geef een reactie

